Er is geen apparatuur die u in uw restaurant zou binnenbrengen om de bedrijfsvoering te schaden, toch? Kijk eens naar uw toonbank en zie of er een kassa zit.

Terwijl kassa’s waren een enorme aanwinst voor bedrijven voor jaren – niet meer het tellen van contant geld met de hand! – zijn er modernere oplossingen gekomen om hun plaats in te nemen. Als uw restaurant nog steeds een kassa gebruikt, vertrouwt u op het personeel dat de bestellingen met pen en papier opneemt en vervolgens de juiste bedragen in de kassa invoert. Het lijkt misschien eenvoudig, maar het laat uw activiteiten open voor fouten en inefficiënties.

Ondanks inefficiënties, fouten en de beschikbaarheid van modernere opties, twijfelen veel restauranthouders nog steeds om de overstap te maken van hun kassa naar een moderne POS.

Maar upgraden hoeft u niet af te schrikken. Het zou spannend moeten zijn – vooral als je kijkt naar alle waardevolle bedrijfsinzichten die je momenteel misloopt door een kassa te gebruiken.Dit artikel zal je vertellen:

Waarom veel restauranthouders nog steeds kassa’s gebruiken

Waarom restaurants nog steeds kassa’s gebruiken

U kent waarschijnlijk het gezegde: “Je weet niet wat je niet weet.” Misschien bent u zich er niet van bewust hoe een modern POS uw zaak echt ten goede kan komen. Misschien is de gedachte aan de implementatie van een nieuw systeem u te veel van het goede. Of misschien lijkt de investering van geld en tijd voor het rondkijken voor een nieuw POS, dan apparatuur, en opleiding gewoon te ontmoedigend.

Of het nu het comfort van vertrouwde technologie is of de kosten van het veranderen van systeem dat u in oude gewoonten houdt, het is tijd om deze mogelijkheid te overwegen: Het gebruik van een kassa kan u op lange termijn meer kosten dan dat het u helpt te besparen.

Tip: https://untill.nl/branches/vrije-tijd/

Hoe het opnemen van bestellingen met een kassa uw restaurant kan schaden

Hier zijn meerdere manieren waarop het opnemen van bestellingen met een kassa uw restaurant kan schaden en hoe een restaurant POS kan helpen.

Probleem 1: Uw front-of-House workflow is traag

Heeft uw front of house moeite om het tempo van uw zaak bij te houden?

Wanneer uw personeel bestellingen in een kassa probeert te ponsen, wisselgeld probeert te wisselen, bestellingen aan de keuken of barista doorgeeft, kan het proces rommelig en tijdrovend worden. 

Een moderne POS kan u mobiliteit bieden. Stel je voor dat je je kassa van tafel naar tafel moet dragen! Een mobiele POS maakt het gemakkelijker om bestellingen in te voeren en transacties te verwerken.

Een mobiel POS is voordelig voor zowel full service als quick service restaurants. Als u een full service restaurant runt, kunnen uw kelners bestellingen aan tafel opnemen zonder ze op te schrijven of terug te moeten naar de toonbank om een bestelling in te voeren. Als u een quick service restaurant runt, kan het kassapersoneel zich een weg banen door de rij en bestellingen noteren op een iPad terwijl de keuken de bestellingen klaarmaakt en het andere personeel de betalingen verwerkt.

Probleem 2: u weet niet zeker welke menu-onderdelen de best verkochte zijn

Zonder up-to-date menubeheer kunt u de best verkopende artikelen of de artikelen die niet in trek zijn niet identificeren. U tast in het duister en weet niet hoe de gerechten presteren, behalve door te kijken naar wat er aan het eind van de dag nog in voorraad is en wat u anekdotisch kunt opmaken. De beste praktijken op het gebied van menuontwerp kunnen ook niet veel helpen, omdat de kassa niet meer inzicht kan geven dan het totale verkoopbedrag. Dus je blijft gissen…

Uitgelicht: https://untill.nl/ 

Dat is waar een restaurant POS-systeem om de hoek komt kijken. Het juiste POS systeem helpt u:

Identificeer hoge marges en populaire gerechten door u in staat te stellen gedetailleerde rapporten te trekken, zoals de verkoop per menu-item en categorie. U kunt deze informatie gebruiken om uw menu te ontwerpen. Als u bijvoorbeeld uw winstgevende en best verkopende gerechten hebt geïdentificeerd, kunt u ze in het gebied plaatsen dat bekend staat als de Gouden Driehoek. Dit is het gedeelte van het menu waar het oog van een gast van nature het eerst naar toe gaat. Door gerechten hier te plaatsen, kunt u meer omzet en winst genereren